Jaarverslag en Jaarrekening 2018 Patijnenburg goedgekeurd

Onlangs zijn het Jaarverslag 2018 en de Jaarrekening 2018 vastgesteld. Het jaar 2018 was alweer het vierde jaar na invoering van de Participatiewet en het derde jaar waarin nieuwe medewerkers vanuit de doelgroep Nieuw Beschut bij Patijnenburg aan de slag zijn gegaan. Wij zijn trots op de resultaten en zullen ook komende jaren blijven vernieuwen wat ook een goede uitstraling heeft in Westland.

Hierbij in het kort even enkele highlights uit ons 65e jubileumjaar, waarin wij sowieso al goed zichtbaar waren:

• Ons resultaat: we hebben een beter financieel resultaat behaald dan verwacht en we hebben veel extra werk in de Productie en Dienstverlening gehad. Ondanks alles hebben we toch onze target gehaald van 225 plaatsingen. Een topprestatie van het team Re-integratie! Voor de Productie was het ook een pittig jaar met heel veel werk en verandering en dat heeft veel van de flexibiliteit gevraagd. Ook de teams buiten hebben goed gewerkt volgens het nieuwe Beeldbestek van de gemeente.

• Wij kijken ook naar de toekomst, door te investeren in mensen, milieu en middelen. Zo hebben we op de bijna 1.400 zonnepanelen op het dak van de fabriek in gebruik genomen. Inmiddels hebben we hier al bijna honderdduizenden kWh en duizenden bomen mee bespaard. In 2018 hebben we ook andere grote investeringen gedaan; in een nieuwe zaagmachine met een bijna 3x zo hoge productie en we zijn gestart met de renovatie van de Metaalafdeling. Ook blijven wij investeren in kandidaatontwikkeling onder andere via de Werkacademie als centrum voor training en lerend werken, de nieuwe intakeprocedure en in de nieuwe leerroutes die we met werkgevers en scholen uitwerken.

• Verder hebben wij in 2018 weer veel geïnvesteerd in opleiden, ontwikkelen, kennisdelen en vitaliteit van onze medewerkers en op die weg willen wij doorgaan!  Wij zijn blij met de uitslag van het Medewerkers onderzoek, zowel met de hoge respons (83%) als met het cijfer voor tevredenheid is 7,4. Op de meeste punten scoren wij hoger dan andere SW-bedrijven. Werkdruk scoort met stip op 1 en pakken we nu als MT en in de teams op. Daar gaan we in 2019 ook verder aan werken om te zorgen dat iedereen met plezier en ontspannen kan werken.

•  Ook hebben we geïnvesteerd in onze relatie en samenwerking met de gemeente in de nieuwe BV-structuur. Daarbij hebben wij als bedrijf ook veel steun gevonden in onze Raad van Commissarissen.

• Verder hebben we de band met onze maatschappelijke partners, ondernemers en hun organisaties, scholen en de regionale werkbedrijven verder versterkt

Al met al was ook 2018 weer een dynamisch jaar met mooie resultaten. Kijk hier voor het volledige Jaarverslag 2018 van Patijnenburg. En de Jaarrekening kun je hier bekijken.